OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Starší dílko, jen co je pravda. Přesto mne basák Timo požádal, abych ho v recenzi trochu oživil. Takže proč ne, slib je slib. Nikdo už myslím nepochybuje o tom, že frontman CBT Sascha není úplně normální kluk… Přeci jen posedlost S/M, bondage, fetish, latexem, kaviárem etc. nepatří do výčtu běžných koníčků, že? Bylo by asi nošením dříví do lesa vykládat tady, že CBT hrají o tom všem už nějakou tu dobu. Opus(sy) VI byl v jejich útrpné cestě „normálním“ světem prvním počinem, který si získal širší pozornost. Snad jen pro neznalé se sluší naznačit, že CBT jsou takový vyhopsaný, veselý, nijak komplikovaný, ale slušně/ a s nadhledem zahraný death/grind z Německa. Saschkovy bicí svého času vypadaly docela nasypaně a jakž takž pestře, s odstupem času se ovšem objevují jisté rezervy. Přes to všechno si ale CBT na i po dvou letech uchovávají své kouzlo a dohromady se songy jako Fat Sex Mama, Juicy Lucy, Koala Cunt nebo Panda Penis a se stylově laděným bookletem je Opus(sy) VI stále žádaným počinem. Je to sice uchylárna, ale když vás to baví, pak jsou CBT tím správným lékem na sexuální frustrace… ale koneckonců i na kocovinu. Hudba CBT sama o sobě úplně výjimečná není, ale celková kontroverzní image kapely zřejmě láká natolik, že brzký přestup od Shredded k americkým Ablated nebyl překvapením.
8 / 10
-bez slovního hodnocení-
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.